» Ausztria

» Ausztria » Steiermark » Semmering

Ezt a helyet még nem értékelték. Legyél Te az első:

Stuhleck a Fischbachi Alpok legmagasabb hegycsúcsa, 1782 m magas. Stájerország egyik legszebb panorámájú hegycsúcsa.

Télen Stuhleck, Kelet-Ausztria legnagyobb és legmodernebb síterülete.

Az 1643 méteres tengerszint feletti magasságban található a W11 panoráma étterem és a hangulatos havas társalgó, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a lélegzetelállító hegyi panorámára.

Autóval a csúcsra

A hegycsúcsra autóval csak nyáron egy fizetős úton lehet feljutni.

Szánkópálya

A Stuhleck Spital am Semmering-ben 1.782 m magasságával a keleti Alpok legmagasabb hegycsúcsa, Stájerországban és Kelet Ausztria legnagyobb sívidéke.

A Friedrichhüttétől, közel a Stuhleckbahn hegyi állomásához, 1.340 m szintkülönbséget tesz meg az 5 km hosszú szánkópálya a Stuhleckbahn (4 üléses libegő) középső állomásáig. Szánkókölcsönzés a Stuhleckbahn völgyállomásán.

Karácsonyi vásár

1640 méteren már egész közel vagyunk a mennyországhoz, különösen akkor, ha a karácsonyt megelőző időszakban Stájerország legmagasabban fekvő adventi vásárában járunk. Sível, vagy anélkül is feljuthatunk, lefelé a lift 20 óráig közlekedik, de akár fáklyák fényénél egy romantikus hangulatú csúszás részese is lehetünk. Ha mindez még nem elég romantikus, akkor a lámpásokkal kivilágított túraút, a csillagos ég, a vadászkürt hangja és a pattogó tűz biztosan az.

Túra a Bolygók útján

Az egyáltalán nem nehéz túra Stájerország egyik legszebb panorámájú hegycsúcsára vezet. 6,5 km hosszú túraút Retteneggtől Stuhleckra. A túra során 1: 1 milliárd arányú bolygókkal találkoznak a kirándulók.

A körpanoráma a stájer Mészkő-Alpoktól a Schneebergen (2.076 m), a Bécsi-medencén át a magyar alföldig, az egész Joglland-Waldheimat régión és a Karavankákon át az Alacsony-Tauernig terjed.

Élménypontok: a Fischbachi Alpok alpesi legelőihez és a magában álló csúcshoz, a hegyre felvezető erdős út változásai, a teljes útvonal mentén a bolygórendszerünket bemutató tématáblák magyarázatokkal.

Túraleírás:

Kiindulási pont: Rettenegg központja, közvetlenül a jellegzetes "Himmelszelt"-nél.
Retteneggtől "Sticklberg" városrészen át északi irányba, ezután csak enyhén felfelé egy útszéli keresztig. Kevéssel utána egy útkereszteződésnél balra tartva felfelé. Majd kicsit meredekebben, amíg elérjük a felső Zwieselbach-ot. Ezt szinte végig követve a fennsíkra (Schwarzriegel). Ezután jobbra tartva, végig a hegygerinc mentén a csúcsig.
Lefelé: ugyanúgy mint felfelé.
Menetidő: felfelé kb. 3 óra, lefelé kb. 2,5 óra
Szintkülönbség: felfelé 920 méter, lefelé 920 méter

Rettenegg-ből a Stuhleck autóval egy fizetős úton át elérhető.
Vendéglők: Retteneggben (indulás és érkezés) több kiváló fogadó és étterem, a csúcson Alois Günther-ház.

Tartomány:Steiermark
Cím:Spital am Semmering
GPS: 47° 36′ 14.67954″, 15° 46′ 58.2802″
Honlap: https://www.stuhleck.com/

Még nem érkezett hozzászólás!

Hetedhét kereső:

Töltsd le a Hetedhét kereső mobil applikációt!

• Egyszerű használat
  • Megmutatja, mi van a közelben