» Ausztria » Niederösterreich » Bécsi Alpok
Kezdetben egy ösvény vezetett a Semmering hágóján, aztán a 18. századtól már épített út, helyenként 17%-os meredekséggel. Az iparosodás miatt megnövekedett szállítási igények kielégítésére végül 1841-ben hozzákezdtek a Bécset Trieszttel összekötő vasútvonal építéséhez. 1844-ben készült el, az utolsó, Gloggnitz és Mürzzuschlag közötti szakasz befejezésével. Carl Ritter von Ghega vezetésével 20.000 építőmunkás keze munkája nyomán született meg Európa első teljes nyomtávú hegyi vasútja, melyen a mai napig alig változtattak valamit.
A "Nagy fizikai problémát áthidaló, kiváló technikai megoldásnak számító, korai vasúti konstrukció" 1998 óta a Világörökség része.
A túra kiindulópontja: a semmeringi pályaudvar
Útleírás:
A semmeringi pályaudvart elhagyva az első lenyűgöző panoráma a Doppelreiter-kilátóból nyílik az impozáns viaduktokra és alagutakra, a Rax és a Schneeberg hegyeire. Innen különösen jól megfigyelhetők a vasútvonal leglátványosabb részén, a Kalte Rinne hídon áthaladó vonatok.
Aztán jön az egykori 20 schillinges bankjegyen ábrázolt tájkép eredetije. Utána a Fleischmannbrücke híd, a "Roter Berg", majd tovább a vasútvonal mentén, a vaskereszt mellett Breitenstein felé. Vissza a túra kiindulópontjára a Semmeringbahn kisvasúttal.
A túra célpontja: breitensteini pályaudvar
Táv 8,9 km
Menetidő 6,5 h
|
Értékeld te is!