© Hetedhétország - Minden jog fenntartva!
Impresszum - Kapcsolat - Partnerek - Médiaajánlat - RSS - Adatvédelem
Megkezdték a Costa Concordia felállítását
2013. április 21.
A toszkán Giglio-szigeténél megkezdték annak az óriás méretű, tenger alatti szerkezetnek a megépítését, amellyel a tavaly január 13-án zátonyra futott Costa Concordiát állítják fel. A hajó roncsának elszállítása már csaknem egy évet késett.
A toszkán Giglio-szigeténél megkezdték annak az óriás méretű, tenger alatti szerkezetnek a megépítését, amellyel a tavaly január 13-án zátonyra futott Costa Concordiát állítják fel. A hajó roncsának elszállítása már csaknem egy évet késett.
Giglio lakosai a partról figyelték a hajó függőlegesbe való állításához szükséges első elem megérkezését. A leginkább hatalmas fémdobozra emlékeztető, 395 tonnás tartály (sponson) a livornói hajógyárból érkezett teherhajón.
A következő hónapokban összesen 30 tartályt rögzítenek a Costa Concordiára, a több mint egy éve a tengerben oldalán fekvő hajó felállítására. A hajót két tenger alatti szikla tartja, ezért nem úszott el a vízben.
A 30 méter hosszú, 11 méter széles és 11 méter magas, vízzel megtöltött tartályokkal stabilizálják a hajótestet, majd kiürítik a tartályokat és ezzel megemelik és felállítják a Costa Concordiát. A BBC értesülései szerint a hajó felállítása két napot vehet igénybe.
A művelethez a hajó alá állványzatot is építenek: ennek első darabját április elején fektették le a tengerfenékre. Az ezer tonna súlyú, negyven méter széles és 22 méter magas szerkezetet további öt követi majd. Ezeket öt, két méter átmérőjű oszlop tartja, melyeket a tenger alatti gránitsziklákba fúrtak be - számolt be a hajózás történetében "precedens nélküli" mérnöki munkáról a Corriere della Sera napilap firenzei kiadásában.
A Costa Concordia felállítását kezdetben tavaly szeptemberre tervezték. A hajószerencsétlenség utáni első hónapokban a Costa Concordia tizenöt üzemanyagtartályát ürítették ki. A munkát többször meg kellett szakítani a rossz idő vagy a hevesen hullámzó tenger miatt. A mostani számítások szerint a hajóroncs idén szeptemberre emelkedhet ki a tengerből.
A közel 300 méter hosszú, 114 ezer tonna súlyú hajó felállítására és elszállítására az olasz állam tavaly nemzetközi pályázatot hirdetett meg, ezt a Titan-Micoperi olasz-amerikai konzorcium nyerte el. A Costa Concordia roncsát egy olasz hajógyárban szedik szét. A 300 millió dollárra becsült költséget a Costa Crociere hajótársaság állja.
Giglio partjainál 438-an dolgoznak 307 vízi járművel a Costa Concordia eltávolításán.
Népszerű
- Elkezdődött az Alpok legnagyobb hómentesítő akciója
- Friss információk 2024: utazási, közlekedési hírek és benzinárak
- Csodaszép a Budai Vár: virágba borult a japán díszcseresznye fasor
- Gyönyörű gyerekbarát strandok Olaszországban - megmutatjuk a 15 legjobbat
- Dürer híres nyulának egy macska volt a modellje
- A finom ételek rajongói nem hagyhatják ki a karintiai húsvétot
- Látványos farsangi szokások Ausztriában
- Március 15-én először mértek vereséget a kalandozó magyarok felett
- Apák Napja: Az olaszok ezzel fánkkal ünneplik az édesapákat - recepttel
- Húsvéti tűzijáték Firenzében
Mások épp ezt nézik
- Kaiserliches Jagdschloss Eckartsau
- Vértesszentkereszti templomrom
- Nyaralás Siófokon: strandok, látnivalók, kirándulóhelyek, események
- Bikecircus Saalbach-Hinterglemmben
- Salzburg kihagyhatatlan látnivalói
- Határélménypark / Grenzerfahrungsweg
- Sestri Levante - a ligur tengerpart legszebb strandja
- Karácsonyi vásárok Trentinóban
- Kalandparkok Emilia-Romagnaban
- Neusiedl am See-i élményfürdő