Az üdítőárus népszerűbb, mint a múzeum

2013. április 20.

print

Az üdítőárus népszerűbb, mint a múzeum

Az olasz állami múzeumok katasztrofális anyagi helyzetéről írt a Corriere della Sera című napilap, amely szerint ezen intézmények összbevétele 25 százalékkal kevesebb, mint a párizsi Louvre-é.





Az olasz állami múzeumok katasztrofális anyagi helyzetéről írt a Corriere della Sera című napilap, amely szerint ezen intézmények összbevétele 25 százalékkal kevesebb, mint a párizsi Louvre-é.

A dél-olasz Calabriában, ahol többek között a világon páratlan ókori riacei bronzszobrokat őrzik, az állami múzeumok bevétele tavaly nem érte el a huszonötezer eurót. Vagyis a múzeumok a jegyeladással kevesebbet kerestek, mint Calabria utcáin akármelyik üdítőárus bódé - fogalmazott a cikkíró.

Ezzel a forgalommal a calabriai múzeumok dolgozóira évente fejenként 26 euró jut a jegybevételből. A lap a kulturális tárca adatait idézte, amelyek szerint az itáliai állami múzeumok jegyeladásból származó 2012-es összbevétel mintegy 104 millió euró volt. A múzeumokat 38,5 millió ember látogatta, de közülük csak 17,1 millió fizette ki a jegy árát. A többiek foglalkozásuk, életkoruk miatt ingyenes jegyet vehettek, ingyenes napra időzítették a látogatást vagy csoportos út keretében mehettek fizetés nélkül múzeumba.

 


A gazdasági válságban az olaszok nem szívesen költenek múzeumjegyre, akkor mennek kiállítást nézni, ha az ingyen van. Calabriában minden második állami múzeumlátogató nem fizetett tavaly, az északi Friuli Venezia Giuliában tízből kilenc.

A Corriere hangsúlyozta, hogy a múzeumok a minimális bevétellel szemben sem takarékoskodnak. A szicíliai Ravanusa ásatásaira évi 340 ezer eurót költenek, ez az ott dolgozó tíz őr bérére és a karbantartásra megy, miközben egy fő a látogatói szám.

(MTI)





Legfrissebb hírek

Hetedhét kereső:

Töltsd le a Hetedhét kereső mobil applikációt!

  • Egyszerű használat
  • Megmutatja, mi van a közelben
  • Utazáshoz nélkülözhetetlen: Magyar és külföldi úticélok 
Szerezd meg: Google Play