Olcsóbbak lettek az olasz vonatjegyek

2012. augusztus 14.

Olcsóbbak lettek az olasz vonatjegyek

A piaci verseny olcsóbbá tette az olasz vasútjegyeket. Az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja kedvezett az utasoknak a vonatjegyek csökkenő áraiban is érezhető piaci versennyel.

Az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja kedvezett az utasoknak a vonatjegyek csökkenő áraiban is érezhető piaci versennyel - állapították meg az olasz fogyasztóvédők.

Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopol helyzetben levő Trenitalia és az itáliai nagysebességű vasúthálózaton április 28-tól üzemeltetett NTV magán társaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.

 


Az Altroconsumo felmérése szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma-Milánó közötti közel hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.

A Luca Cordero di Montezemolo nevével fémjelzett befektetői csoport irányította NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma-Milánó és a Róma-Nápoly közötti távon kezdte meg működését.

 


NTV Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek.

Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját hangoztatva, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagysebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.

Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma-Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot 3 óra alatt járja meg. A nagysebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal - álapította meg az Altroconsumo.

(MTI)