Franciaország online erősíti a borturizmust

2016. február 10.

print

Franciaország online erősíti a borturizmust

Franciaország a francia bortermelő vidékeket és pincéket népszerűsítő, angol-francia kétnyelvű internetes oldalt indított a borturizmus erősítésére.

Franciaország a francia bortermelő vidékeket és pincéket népszerűsítő, angol-francia kétnyelvű internetes oldalt indított a borturizmus erősítésére.

www.visitfrenchwine.com 
kétnyelvű portálon az internetezők különböző utazási ajánlatok között válogathatnak a francia bortermelő vidékeken, megismerkedhetnek azok jellegzetességeivel és a legjelentősebb termelők portréit is olvashatják.

"A bor nem egyszerűen egy termék, hanem egyre inkább önálló kultúra. A turisták keresik a történeteket és a kiváló termékeket, értelmet akarnak adni annak, amit esznek és isznak. Ez az oldal segíteni fogja a boraink szélesebb körű megismertetését, a borterületeink megnyitását (a nagyközönség számára). Az a cél, hogy minél több francia és külföldi megismerje a termékeinket" - mondta Laurent Fabius külügyminiszter a sajtótájékoztatón, s annak a reményének adott hangot, hogy 2020-ra évi 4 millió látogatója lesz a portálnak.

Christian Mantéi, a franciaországi borturizmust népszerűsítő Atout France igazgatója szerint az ázsiai és amerikai látogatók száma a franciaországi bőrszőlőkben és pincékben évente tíz százalékkal nő, és az európai látogatók, mégpedig elsősorban a belgák, a britek és a németek aránya is jelentős.

Franciaországban jelenleg a borturisták 61 százaléka hazai látogató, 39 százalék érkezik külföldről.
Burgundia borvidékét és a pezsgőről híres Champagne pincészeteit tavaly nyilvánította világörökséggé az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO) illetékes bizottsága.

Franciaország a világ elsőszámú turisztikai célpontjának számít, 2015-ben mintegy 85 millió külföldi kereste fel az országot.


MTI