Így kell rendesen parkolni Bécsben!

2013. december 1.

Így kell rendesen parkolni Bécsben!

Mivel Bécsben is gyakran előfordul, hogy szabálytalanul parkoló autósok akadályozzák a villamosok, buszok útját, új jelzőrendszert tesztel a bécsi közlekedési vállalat. Ha beválik, egész Bécsben elerjedhetnek az újfajta táblák.

Mivel Bécsben is gyakran előfordul, hogy szabálytalanul parkoló autósok akadályozzák a villamosok, buszok útját, új jelzőrendszert tesztel a bécsi közlekedési vállalat. Ha beválik, egész Bécsben elerjedhetnek az újfajta táblák.

 


Egy egészen új közlekedési táblával találkozhatnak azok, akik az osztrák főváros 19. kerületében, Döblingben járnak. A frissen fejlesztett jelzőberendezésen a „Park genau – parkolj rendesen” felirat villan fel, ha az autósnak úgy sikerült leparkolnia, hogy ezzel akadályozza a mellette elhaladó villamos útját. A Geweygasse-ban felállított, napelemekkel műküdő táblához speciális szenzorok tartoznak, ezek érzékelik, ha egy jármű túl közel áll a villamossínekhez.

 


Copyright AIT / Wiener Linien


A bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az SLR Engineering és az Austrian Institute of Technology közös kutatási projektjében nemcsak az újfajta táblát tesztelik, de megvizsgálják a burkolatjelzések megújításának valamint annak a lehetőségét is, miként tudatosíthatnák az autósokban, hogy figyeljenek jobban oda.

 


Copyright AIT / Wiener Linien


Az osztrák fővárosban ugyanis évente mintegy 4 ezer alkalommal fordul elő, hogy a villamosok, buszok nem tudják folytatni az útjukat egy-egy szabálytalanul parkoló autós miatt, és akár 40 percet is vesztegelni kénytelenek. Tavaly a tömegközlekedés akadályozása miatt 2.700 esetben született feljelentés, illetve vontattak el személygépjárműveket. Nem árt tudni, hogy ilyenkor a szabálytalanul parkoló autósra hárítanak minden költséget, ami akár többszáz euró is lehet. A büntetés mellett ugyanis neki kell kifizetnie a tűzoltók vagy a trailer költségét, de még a Wiener Linien munkatársainak az eset miatt keletkező túlóráit is.

Amennyiben a néhány hónapos tesztüzem sikerrel jár, a többi neuralgikus közlekedési pontra is kiterjesztik a rendszert.