Tour de France 21. szakasz

2015. július 26.

print

Tour de France 21. szakasz

A brit Chris Froome a szombati 20. szakaszon megőrizte az éllovasnak járó sárga trikót, így a végső siker kapujába került a Tour de France országúti kerékpáros körversenyen. A vasárnap záruló viadal utolsó előtti etapját a francia Thibaut Pinot nyerte. A vasárnapi zárónapon Sevres-ből Párizsba teker a mezőny, a 109,5 kilométeres szakasz végén hagyományosan a Champs-Élysées-n lesz a befutó.

A brit Chris Froome a szombati 20. szakaszon megőrizte az éllovasnak járó sárga trikót, így a végső siker kapujába került a Tour de France országúti kerékpáros körversenyen. A vasárnap záruló viadal utolsó előtti etapját a francia Thibaut Pinot nyerte.

 


Az összetett második helyén álló kolumbiai Nairo Quintana a szombati, utolsó alpesi szakaszon mindent megpróbált, hogy befogja a 30 éves Froome-ot, a verseny 2013-as győztesét, aki azonban segítője, Richie Porte hathatós támogatásával megőrizte vezető pozícióját. Quintana ugyan faragott hátrányából, de a brit előnye még így is 1:12 perc a záró etap előtt, amelyen hagyományosan már nem nagyon szokott érdemi esemény történni.

A vasárnapi zárónapon Sevres-ből Párizsba teker a mezőny, a 109,5 kilométeres szakasz végén hagyományosan a Champs-Élysées-n lesz a befutó.

 


A 102. Tour de France utolsó szakasza Sevres-ben kezdődik, azonban a valódi rajt Ville-d’Avray-ban lesz, ahol a legelső fejeződött be 1903-ban.

 

 

Amennyiben nem történik semmi baj, Chris Froome-ot másodszorra koronázzák meg a Champs-Élysée-n Nairo Quintana-val és Alejandro Valverde-vel kiegészítve a pódiumon.

 


A Szajna-parti Sevres a porcelánmúzeumról híres, ahol a manufaktúrában akár egy körutat is megtehetünk.

Sokáig itt élt Jean-Baptiste Corot festő, egykori házában ma egy neki szentelt múzeum foglal helyet.

Az Ile-de-France régió utolsó szárazföldi lápos területe a Saint-Quentin-en-Yvelines természeti rezervátum, amely létét még a XIV. Lajos által építetett csatornarendszernek köszönheti. 87 hektáron terül el, amelynek harmada egy tó, és 230 madárfaj fészkel a környező fákon.

Végül a mezőny megérkezik Párizsba, Franciaország fővárosába, ahol 1975 óta van megszakítás nélkül a befutó. Ekkor egy közeli városból indulnak, majd Párizsba érve több kört tesznek meg a Champs-Élysées-n, a Diadalívet megkerülve. A rekordot, négy győzelemmel zsinórban Mark Cavendish tartja, ezt két évvel ezelőtt szakította meg a német Kittel.

 


Az Eiffel-torony eredetileg 300 méter magas, de miután több antennát helyeztek fel rá, már a 324 métert is eléri. 40 évig volt a világ legmagasabb épülete. Párizs szimbóluma, a világ leglátogatottabb fizetős műemléke, 7 millió turistával évente.

 


A Notre-Dame Európa legnagyobb katedrálisa volt a 14. században. 200 évig épült egy ókori pogány templom helyére, a stílusa nem homogén. 1844 és 1864 között teljes restauráción esett át.

Idén 40. alkalommal a Champs-Élysées-n, a párizsiak szerint a világ legszebb utcáján rendezik meg a befutót. 1616-ban készült el Medici Mária parancsára, aki egy hosszú utat akart fákkal szegélyezve a mezők közepén. Ma már város van körülötte, a vége, a Place de l’Étoile 1724-ben épült. 1838-ban újították fel a jelenlegi állapotába Jacques Hittorff által.

 


A Diadalív építését I.Napóleon rendelte el 1806-ban a Grande Armée tiszteletére a Place d’Étoile-on. A projektet Jean-Arnaud Raymond és Jean-Francois Chalgrin valósította meg. Az első követ a császár születésnapján, 1806. augusztus 5-én rakták le. Cagrin halálakor még csak 5,40 méter magas volt. A Bourbonok visszatérésével 1814-ben leálltak az építkezésével, majd XVIII. Lajos alatt folytatták, 1836-ban lett kész Lajos-Fülöp uralkodása idején. Kívül a francia seregek indulásának és érkezésének vésetei láthatók, belül a birodalom 128 csatájának neve a hadvezérével együtt.

Mióta megépült, mindig az események középpontjában állt: 1840-ben Napóleon maradványainak visszatérése, 1848-ban a Testvériség fesztiválja, 1885-ban Victor Hugo temetése, 1919-ben a győzelem ünneplése.1920. november 11-én egy ismeretlen katonát temettek el alá, a másfélmillió első világháborúban elesett harcos emlékére. 1923 óta, minden nap, 18.30-kor meggyújtják rajta az Emlékezés Lángját.

Útközben átmennek Meudon-on, ahol I. Ferenc szeretőinek a kastélya állt, mielőtt egy tűzvész 1871-ben teljesen el nem pusztította volna. A művészetek e városát (lakosai között tudhatta Rodin-t és Wagnert), a Renault érkezése teljesen eliparosította, azonban az autógyár 1992-ben elköltözött Boulogne-Billancourt-ba. Itt épült meg Franciaország egyik első velodromja, 1986-ban csapatidőfutamot rendeztek benne.

Issy-es-Moulineaux a Tour szervezőinek, az ASO-nak az otthona.