2012. július 11.

Felújítják a bécsi metrót

Felújítási munkák miatt nem közlekedik az U1-es metró a Reumannplatz és a Schwedenplatz között az osztrák fővárosban. Helyette villamosok szállítják az utasokat 2012. augusztus 26-ig. A több mint harminc éves vonalat egyúttal felkészítik a meghosszabbítására is.


Felújítási munkák miatt nem közlekedik az U1-es metró a Reumannplatz és a Schwedenplatz között az osztrák fővárosban. Helyette villamosok szállítják az utasokat 2012. augusztus 26-ig. A több mint harminc éves vonalat egyúttal felkészítik a meghosszabbítására is.

 


Hét héten át nem közlekedik az U1-es metró Bécsben, az utasoknak a 66-os és a 68-as jelzésű villamosokra, a többi metróra vagy az S-Bahnra kell átszállniuk, ha be szeretnének menni egy fagyira a Schwedenplatzra vagy sétálnának egyet a Stephansdom környékén.
A felújítási munkák 2012. augusztus 26-ig tartanak, és azért éppen nyárra időzítették őket, mert ilyenkor 25%-kal kevesebben használják a járatokat. A metró helyett két időszaki villamosvonalat, az Oberlaatól a Karlsplatzig közlekedő Linie 66-ot valamint az Otto-Probst-Platz és a Schwedenplatz között haladó Linie 68-at állította az utasok szolgálatába a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien.

 


Kattints a nagyobb képhez

A több mint 30 éve, 1978 óta működő metróvonalon új váltóberendezéseket építenek be, felújítják a vágányágyakat valamint modernizálják az elektronikai berendezéseket. Így például a teljes szakaszon energiatakarékos alumínium áramsínekre cserélik a régi vasból készült áramsíneket. A mintegy 100 millió eurós felújítási munkákkal a szakaszt egyúttal felkészítik a meghosszabbítására is, amelynek már meg is kezdték az alagútépítési munkálatait. Az öt új megállóval kibővített U1 így 2017-re Bécs leghosszabb metróvonala lehet. Az osztrák főváros metróhálózata jelenleg 75 kilométert tesz ki, ez 2017-re további 4,6 kilométerrel egészül ki az U1 Oberlaaig való meghosszabbításával.

 


„Ezen túlmenően előkészítő munkálatok folynak az U1 Rothneusiedl irányába történő leágaztatására. Így néhány éven belül – a városfejlesztési terveknek megfelelően – Rothneusiedlbe is elérne a metró” – magyarázza a Wiener Linien ügyvezető igazgatója, Günter Steinbauer.

Az eredeti tervek szerint ugyanis Rothneusiedl lett volna az U1 új végállomása, márciusban azonban végül Oberlaa mellett döntöttek, mivel nem a kívánt ütemben haladt a városrész fejlesztése.

Az 50%-ban az osztrák állam által finanszírozott metróépítésből összesen mintegy 300 vállalkozás profitál majd és 16 ezer munkahelyre lesz kihatással.