Horvátország
» Horvátország

» Horvátország »


Ezt a helyet még nem értékelték. Legyél Te az első:

Horvátországban nincsen matricás rendszer, így bizonyos autópályaszakaszonként kell fizetni a fizetőkapuknál megállva.


Fizetni készpénzzel (HRK- kuna, EUR) is lehet, de célszerűbb a bankkártya jelzésű sorokba beállni, azokban általában gyorsabb az ügyintézés és nem tudnak átverni sem.

Horvát autópályadíjak a legnépszerűbb nyaralóhelyekre 2020-ban

ROVINJ/Horvátország - Autópályadíj: 

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Rovinj: 124 kuna

 

POREC/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Porec: 110 kuna

 

PULA/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Pula: 77 kuna

 

PREMANTURA/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Premantura: 77 kuna

 

MEDULIN/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Medulin: 77 kuna

 

RABAC/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Rabac: 110 kuna

 

OPATIJA/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Opatija: 77 kuna

 

RIJEKA/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Rijeka: 77 kuna

 

KRK SZIGET/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Krk: 67 kuna

 

SENJ/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Senj: 66 kuna

 

KARLOBAG/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Karlobag: 66 kuna

 

ZADAR/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Zadar: 134 kuna

 

PASMAN SZIGET/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Pasman-sziget: 148 kuna

 

BIOGRAD/Horvátország- Autópályadíj:

Letenye - Zágráb: 47 kuna

Zágráb - Biograd: 148 kuna

 

Elektronikus ENC-készülék

Kedvezményre tehetnek szert azok az autósok, akik rendelkeznek elektronikus ENC-készülékkel, ennek használata 21,7 százalékos engedményre jogosít. 

A készülékek a fizetőkapuk melletti irodákban megvásárolhatók és készpénzzel is feltölthetők, minimálisan 100 kunával, és az összeg akár jövőre is felhasználható. A készülékkel elkerülhető a sorban állás a fizetőkapuknál, az ENC feliratú kapunál néhány percen belül tovább lehet haladni. A dobozt egyszerűen a szélvédőnél kell tartani, a sorompóhoz érve az eszköz sípol, majd nyílik a kapu. A lehajtást az autópályáról regisztrálja a következő ENC feliratú kapu, és leveszi a készülékről az útdíjnak megfelelő összeget, ami a kijelzőn láthatóvá válik, mint ahogy az is, hogy mennyi pénz maradt a készüléken. 

Horvátország 2022-től átáll az elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerre

Megszűnik a fizetőkapus rendszer Horvátországban, mivel a horvát autópályákat kezelő vállalatok 2022-től átállnak az elektronikus autópálya-díjfizetési és az automatikus rendszámtábla felismerő (ALPR) rendszerre, illetve a mikrohullámú adattovábbításra (DSRC)

Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, hogy gyorsabb legyen a forgalom, és megszűnjön a kézpénzfizetés, amely visszaélésekre ad okot.

A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett. A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre - ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében. A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat.

A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül.

Átlagsebesség-mérő rendszer a horvát autópályákon

A horvát rendőrség és a horvát autópálya-kezelő vállalat (HAC) 2020-tól újfajta traffipaxot, úgynevezett átlagsebesség-mérő rendszert telepít a horvát autópályákra, hogy visszaszorítsa a szabálysértők számát.

A horvát autópálya-hálózatot eddig is figyelték kamerákkal, amelyeket forgalmasabb csomópontoknál, az alagutak bejáratánál, hidakon és viaduktokon szereltek fel. Ugyanakkor ezek a kamerák a fogalom figyelésére szolgálnak, és bár mérnek sebességet is, nem erre a célra állították be őket. Horvátországban jelenleg az autópályákon autópálya-rendőrség méri a sebességet, az úgynevezett kobrák. A civil rendőrautó egy ideig követi a gyorsan vezetőt, erről felvételt készít, majd kiteszi a villogót, és kivezeti a szabálysértőt a forgalomból.

Az új rendszer ezzel szemben fixen telepített sebességmérő kamerákkal ellenőrzi majd a gyorshajtókat. A kamerák regisztrálják a rendszámot, és így pontosan mérik a két, illetve több sebességmérő készülék közti távolságot, majd kiszámolják, hogy az adott rendszámú autó milyen időn belül tette meg az adott távolságot. Amennyiben ezt egy bizonyos időnél gyorsabban teszi meg, akkor nem tartotta be az autópályán előírt, legfeljebb 130 kilométeres haladási sebességet. Az ennek nyomán kiszabott bírságot a gépkocsi rendszáma alapján postázza a rendőrség.

Horvát autópályák számokban

A horvát autópálya-hálózat összesen 1306,53 kilométer.

Az autópályák mellett 75 pihenőhellyel rendelkező benzinkút, 124 pihenőhely, 26 étterem és 11 hotel helyezkedik el.

GPS: 45° 33′ 51.63912″, 17° 0′ 42.82344″

Még nem érkezett hozzászólás!

Régióválasztó

arrow_upward