2022. november 4.

Síközpontok: Újdonságok ebben a szezonban - európai körkép

A meglévő felvonókat új, kényelmesebb felvonók váltják fel, a modern létesítmények jobban kihasználják az energiát, a takarékos ajánlatok pedig a síközpontokba vonzzák a vendégeket. Újdonságok Németországból, Ausztriából, Olaszországból, Svájcból, Lengyelországból és Szlovákiából.


Az idei télen az alpesi országok síelésére jóval kevesebb Covid-szabály vonatkozik, mint tavaly. A síelés szerelmeseinek azonban most fel kell készülniük az energiaválság miatti esetleges korlátozásokra és magasabb árakra, és előzetesen tájékozódniuk kell az adott síközpont honlapján.

A német kötélpályák szövetsége (VDS) szerint alapvetően az üzemeltetés minden területe próbára van téve. Több helyen csökkentik az utazási sebességet, kikapcsolják az ülésfűtést, korlátozzák világítást és a belső hőmérsékletet. Több német síközpont legalább 10 százalékkal emelte az árakat.

A jegyárak Ausztriában is emelkednek, egyes helyeken több mint 10 százalékkal, több régióban pedig átlagosan mintegy 8 százalékkal. Számos téli sportrégió azonban különleges ajánlatokkal próbálja a vendégeket elcsábítani, például a szezonon kívül. Svájc például megtakarításokat kínál az ifjúsági szállókban a fiatal sírajongóknak.

AUSZTRIA

Új Glacier Express a Pitztal-völgyben

Az új Gletscherexpress a Pitztal-gleccseren © CARVATECH/ Pitztaler Gletscherbahn

A tiroli Pitztal-völgyben július óta üzemel az új Gletscherexpress, amely gyors és kényelmes utazást biztosít a síterepre. A "hegyi metró" a Mittelberg-völgyi állomást köti össze a Pitztal-gleccser 2840 méter magas hegyi állomásával. 38 év elteltével a futurisztikus megjelenésű, nyolc fülkével rendelkező siklóvasút a korábbi Gletscherexpress a korábbi vasút helyébe lép.

A vonat fejlesztése során az energiahatékonyságra helyezték a hangsúlyt. Nyáron az új Gletscherexpress 100 százalékban a Pitztal-gleccser rendszeréből származó energiával működik: a vonat menetközben energiát termel, ezt a világításához használják. A többiről a gleccseren kiépített napelemek gondoskodnak. A tervek szerint a vonat egész nyáron napenergiával működik.

Annak érdekében, hogy a síelés az egész család számára megfizethető legyen, Pitztal 2022/23 telén új, fiatal családi síbérletet vezet be. A szezontól függően a 3 napos síbérlet ára 106 €, a 6 napos síbérlet ára 184 €. A kisgyermekes szülők, akik még nem síelnek (2020. január 1-től és fiatalabbak), kedvezményes árat kapnak. Tíz év alatti gyermekek szülői kísérettel ingyenes bambini-bérletet kapnak a Hochzeiger síterepen. A Pitztalban megszálló családok a kiválasztott időpontokban 5,99 éves korig ingyenes gyermek-síoktatást is igénybe vehetnek.

Az Axamer Lizum új felvonója a Hoadlhaus napsütötte fennsíkjára visz

November 26-tól a téli sportok szerelmesei a parkolóból mindössze hat perc alatt elérhetik a tiroli Axamer Lizumban található Hoadl napsütötte fennsíkját. A Schönboden és a Hoadl I+II ülőfelvonókat egy új, két szakaszból álló kabinos felvonó váltja fel, amely 75 darab, egyenként tízszemélyes kabinokat kínál. Az új völgyállomáson üzlet és síkölcsönző található.

Ezenkívül egy vízerőmű építését tervezik az Axamer Bach patakon; a megtermelt villamos energia az Axamer Lizum létesítményei igényeinek nagy részét fedezné.

Ötztal: Új felvonó Obergurglból Hochoetzig

Miután tavaly télen megnyitották az új Rosskarbahnt Obergurgl központjából a több mint 2600 méter magasan fekvő Festkogl-Almig, a tiroli Ötztal most a völgy bejáratánál lévő családbarát Hochoetz síterepen mutat be egy újítást.

Decembertől a síelés fiatal és idősebb rajongói még kényelmesebben és gyorsabban juthatnak fel a hegyre: az új, hatszemélyes Kühtaile gyermekbiztonsági és felszállási szállítószalaggal felszerelt Kühtaile ülőlift a korábbi háromszemélyes ülőliftet váltja fel.

Új felvonók a Zillertal Arénában

Freeride im Zillertal

Zillertal (c) Österreich Werbung/Zillertal Tourismus GmbH/Tom Klocker

Gerlosban a tízszemélyes kabinos Stuanmandl-felvonó váltja fel a korábbi négyszemélyes ülőliftet. A mintegy 2300 méter magasan fekvő csúcsállomáson egy kilátóplatform várja a síelőket, hogy élvezzék a panorámát - a Zillertali és a Kitzbüheli-Alpokra, egészen a Wilder Kaiserig.

Az új felvonóba 11 millió eurót fektettek be, és ezzel egyidejűleg a tiroli síterep negyedik fotovoltaikus rendszerét is üzembe helyezték. Decembertől a síelők is kényelmesebben juthatnak el a Zell am Ziller melletti sípályákról a Gerlos területére: az új, meghosszabbított pályával és időjárásvédő tetővel ellátott, nyolcszemélyes Kapaunsi ülőfelvonó váltja fel a korábbi kétüléses ülőfelvonót.

A következő, 2023/24 teléig tartó építési szakaszban a Krimml X-Press felújításra kerül, és szélstabil, tízüléses kabinos felvonóként a jövőben gyorsan, közbenső megálló nélkül szállítja a vendégeket Zell és Gerlos között. A nemzetközileg elismert Snøhetta iroda különleges építészeti koncepcióért felelős.

Leppleskofel felvonó a Defereggen völgyben

A tiroli Defereggen-völgyben fekvő St. Jakobban a tervek szerint decemberben indul az új, hatüléses Leppleskofel ülőlift, amely a korábbi Almspitz-felvonó völgyállomásáról 2683 méteres magasságig közlekedik majd, és időjárásvédő tetővel védett. Ugyanakkor három új pályát nyitnak meg az új téli szezonra.

Új Hornbahn és kilátótorony az Alpbach-völgyben

Egy új hatszemélyes ülőlift vezet a lejtőkre a "Ski Juwel" Alpbachtalban, amely a Wiedersbergerhorn Hornliftjét váltja fel.

A tiroli Alpbachtal Wildschönau síközpont tizedik évfordulóját ünnepli. Az Alpbachtalban a Hornlift 2000 felvonót a 2022/23-as téli szezon kezdetén egy hatszemélyes, időjárásvédő tetővel ellátott ülőlift váltja fel a Wiedersbergerhornon.

Ha az új Hornbahnnal felérnek a csúcsra, a síelőket egy modern hegyi állomás várja a "Top of Alpbachtal" kilátótoronnyal, amelyet szintén a nemzetközileg elismert Snøhetta építésziroda tervezett.

Stubai és Innsbruck: síelés és városnézés

© Ski plus City / Andre Schönherr / Christian Vorhofer

Több mint pálya: A "Ski plus City Pass Stubai Innsbruck" a téli vakáció változatosságát szolgálja. Érvényes 13 síterepre (köztük a Stubai-gleccserre), 22 látnivalóra Innsbruckban és környékén az Alpesi Állatkerttől a Swarovski Kristályvilágokig, valamint a hop-on hop-off buszra, a síbuszra és három fedett uszodára. A bérlet két napra szól, és október és május között érvényes.

Paznaun-Ischgl: Új 8 személyes kabinos felvonó Furglerblick in See

A Paznaun-völgyben található See családbarát síterepén a síelők 2022/23 telén várhatják az új Furglerblick 8 személyes kabinos felvonót. Ez a síelőket 2570 méteres magasságba viszi fel, és közvetlenül az új, 1,2 km hosszú, kék színű lesiklópálya kezdetére.

Az új kabinos felvonó nemcsak a téli sportok szerelmeseinek kínálata bővül, hanem a síterep 4 üléses ülőliftjét is tehermentesíti.

Új Silvretta Spa Ischglben

Az Ischglben található új Silvretta-Therme, amely a tervek szerint három év építés után és mintegy 75 millió euró költséggel a téli szezonban nyitja meg kapuit, úgy néz ki, mint egy ezüstfelhő.

Az Ischglben található új Silvretta-Therme a tervek szerint ezüstfelhőként fog kinézni, és három év építés után, mintegy 75 millió euró költséggel az idei téli szezonban nyitja meg kapuit. A négyemeletes épület tetején 300 négyzetméteres szabadtéri medence, valamint az épületet körbeölelő korcsolyapálya található. A több úszómedence, szauna és pihenőhelyiség mellett gyógyfürdő, fitneszközpont, gasztronómia és rendezvénytermek is találhatók benne. A fejlesztő és üzemeltető Silvrettaseilbahn AG szerint az új fürdőt elsősorban geotermikus energiával fogják fűteni.

Több mint egy völgyállomás: a Silvretta Park az új Valisera felvonóval

A Silvretta Montafon síterep Voralbergben több újdonságot is megnyitott: A tízszemélyes kabinos Valisera felvonó a felső állomáson lévő fotovoltaikus rendszereken keresztül közvetlenül termel villamos energiát a működéshez.

A St. Gallenkirchben található Silvretta Park Montafon multifunkcionális völgyállomásként 50 parkolóhelyet kínál elektromos járművek számára, és összesen 600 parkolóhelyet egy e-töltő garázsban. Van itt egy vásárcsarnok, egy sítároló, egy síiskola és most már egy új szálloda is közvetlenül a felvonóállomásnál. A "dinamikus árképzési" modell, amely naponta újraszámítja a jegyárakat, különösen a korai foglalók és a síelés kedvelői számára lesz vonzó, akik hét közben vagy az előszezonban szeretnének jönni.

Új Hössbahn Hinterstoderben

A tervek szerint december végén a felső-ausztriai Phyrn-Priel régióban található Hinterstoderben üzembe helyezik az új Hössbahnt. A tízszemélyes kabinos felvonó a korábbi hatszemélyes kabinos felvonót váltja fel.

A síelőket a völgyállomás új helyétől - amely mostantól közvetlenül a nagy parkolóban, Hinterstoderben található - a Hössig viszi fel. A felvonó különlegessége a kabinokba szerelt síelőnyílások, ez a gyorsabb beszállás teszi lehetővé. A felvonó nyáron is üzemelni fog.

Új síliftek Schladming-Dachsteinban

A 2022/2023-as téli szezon kezdetén a Schladming-Dachstein üdülőrégióban két új felvonó is megkezdi működését. A 30 éves nagykabinos felvonó helyett mostantól egy korszerű, 10 üléses kabinos felvonó viszi fel a síelőket a Pruggern melletti Galsterberg síterepre. A Ramsau am Dachsteinban található Rittisbergen pedig egy kombinált ülő- és kabinos felvonó váltja fel a korábbi 4 személyes ülőliftet.

Rittisberg, Ramsau am Dachstein (c) Tourismuspresse/Hans-Peter Steiner

A régió tíz síhegyén összesen több mint 230 kilométernyi, tökéletesen karbantartott sípálya várja a vendégeket. Az egyedülállóan változatos téli kínálatot 81 korszerű felvonó és sílift, valamint több mint 100 síkunyhó teszi teljessé, a középpontban pedig a 4 hegyet összekötő schladmingi sípályarendszer áll.

Kabinos felvonó a Galsterbergen

A stájerországi Schladming-Dachstein régióban az új Galsterbergbahn a tervek szerint decemberben kezdi meg működését. Az új 10 személyes kabinos felvonó a 30 éves elődöt váltja fel, és nagyobb kapacitást, valamint nagyobb kényelmet biztosít. A völgy- és hegyi állomásokat is újonnan építették, a régióra való utalásként fából készült zsindelyes homlokzatokkal.

A fő felvonó új építésének célja, hogy tovább javítsa különösen a gyermekbarát völgypályát, amelyet a felső szakaszon már tavaly kiszélesítettek, és hogy a vendégek optimálisan oszoljanak el a hegyen.

„Az új Galsterberg felvonó mindössze hat és fél perc alatt viszi fel a vendégeket a völgyből a hegyállomásra. A várakozási idő tehát már a múlté. A nagyméretű üvegfrontoknak köszönhetően az utasok a felvonóból is lenyűgöző 360 fokos panorámában gyönyörködhetnek” – meséli Georg Bliem, a Planai ügyvezető igazgatója, aki várakozással tekint a következő téli szezon elé.

A felvonótársaság mintegy 11 millió eurót fektetett be a Galsterberg új felvonójába. A dél-tiroli Leitner cég 10 személyes kabinos felvonója kárpitozott üléseivel és nagy lábterével a legmagasabb szintű kényelmet kínálja. Az új felvonó az első bővítési szakaszban óránként 1200 utast szállít majd, a kivitelezés befejezés után pedig óránként akár 1800 utast is.

Építészeti szempontból a legfontosabb elvárás az volt, hogy a felvonó minél inkább beleolvadjon a tájba. A hegy- és a völgyállomás homlokzatát is a régióra jellemző zsindelyes megjelenés jellemzi. Egyébként még nem ért véget az új felvonó elődjének, a több mint 30 éves nagykabinos felvonónak a története sem. A szétszerelés után Alaszkába szállították, ahol újjáépítik, hogy a jövőben is a síelők rendelkezésére állhasson az Eaglecrest - Juneau síterepen.

Új kombinált felvonó a Rittisbergen

A Ramsau am Dachsteinban található Rittisbergben a 2022-es év nagyszabású beruházás jegyében telt: a 4 üléses ülőlift helyett a Manfred Engelhardt felvonóüzemeltető körüli csapat egy korszerű, kombinált felvonót épített mintegy 8 millió euróból.

Az új berendezés egy kabinos felvonó és egy ülőlift kombinációja: 10 személyes kabinok és 6 személyes ülőfelvonók segítségével szállítja fel az utasokat a hegyre. A felvonó így minden igényt képes kielégíteni. A tapasztalt síelők kényelmesen feljuthatnak a hegyre a 6 személyes ülőfelvonóval, hogy onnan visszasíeljenek a völgybe. A gyerekek, a sífutók, a szánkózók vagy téli túrázók pedig a kényelmes, 10 üléses kabinokkal utazhatnak fel a Rittisbergre és indulhatnak a hegyállomásról téli kalandjukra.

NÉMETORSZÁG

Oberstdorf: Új korszak a Nebelhornon és a Söllerecken

Az új Nebelhornbahn beindítása után az allgäui Oberstdorfban a Söllereck családi hegyi és egész éves célpontként fejlesztik tovább. A Schrattenwang felvonó a korábbi T-csapos felvonót váltotta fel, majd megépült az új, tízszemélyes kabinokkal ellátott Söllereck főlift. A Wannen és a Höllwies felvonókat is korszerűsítik. Az Oberstdorf-Kleinwalsertal-Bergbahnen tájékoztatása szerint azonban a Höllwies felvonót a következő téli szezonban nem fogják üzembe helyezni, jelenleg még egy esetleges új építés tervezési fázisában vannak. A Wannenlift ezen a télen is a megszokott módon fog működni.

Bergbahnen Oberstdorf Kleinwalsertalban – az Allgäuban és Vorarlbergben található hat terület német-osztrák fúziója – a napi síbérlet is öt euróval, azaz közel tíz százalékkal drágul, az új ár 57,50 euró lesz. 

A fenntarthatóság irányába tett lépéseket is terveznek erre a szezonra: egy olyan rendszert fognak tesztelni, amely pontosabban meghatározza a termelendő hó mennyiségét. Az OK-Bergbahnen a hidrogénezett növényi olajok üzemanyagaként való használatával a CO₂-kibocsátást is mintegy 90 százalékkal kívánja csökkenteni.

A Sauerland téli sportaréna optimalizálni akarja a létesítményeket

A sauerlandi Winterberg már most is olyan modern létesítményeket kínál, mint a nyolcszemélyes ülőlift, most a használatuk optimalizálása kerül előtérbe.

Wintersport Arena Sauerland síközpontjai nem terveznek annyi beruházást, mint a válság előtti időkben, amikor összesen mintegy 15 millió eurót fektettek be - többek között egy új, hatszemélyes ülőliftre Winterbergben. Most a meglévő technológiát kell optimalizálni és energiát megtakarítani. Mivel a legtöbb síközpont energiaszerződése az év végén lejár, az üzemeltetők a Wintersport Arena szerint igyekeznek minél korábban, már decemberben havat termelni. Januártól kezdve a legtöbben meg akarják várni a hideg időszakokat, az aktuális árakon vásárolnak áramot, és rugalmasan döntenek arról, hogy ez mennyire gazdaságos.

Számos síközpont vásárolt hatékonyabb hóágyúkat. A Sauerlandban is minden energiafogyasztást próbára akarnak tenni. A működő felvonók számát az igényekhez igazítják, és a sebességet a kevésbé forgalmas időszakokban csökkentik. Winterbergben is hidrogénezett növényi olajokkal fogják kísérleti jelleggel üzemeltetni a pályahengereket.

SVÁJC

Zermatt: Új kilátás a Matterhornra

Zermatt több nagyszabású projektbe is beruház: A Matterhornra néző új, tízszemélyes Kumme kabinos felvonó már a Rothornra vezet.

A Zermatt és Furi között közlekedő függővasutat 58 évnyi üzemelés után szintén lebontják, és egy korszerűbb utóddal váltják fel. Az új Schluhmatte-völgyi állomás szintén 2023 őszére készül el, és a Matterhorn Alpine Crossing projekt befejeztével optimális vendég- és poggyászforgalmat biztosít majd.

A Matterhorn Glacier Paradise és az olaszországi Testa Grigia közötti kötélpályás összeköttetés a Zermatt Bergbahnen szerint szintén 2023-ra készül el - a panorámaút körülbelül egy órás lesz.

A Gornergratra való feljutás után a Matterhorn a Zooom the Matterhorn új multimédiás élményvilágában is megcsodálható több mint 3000 méteres magasságban - egy virtuális siklóernyős repülés során egy lebegő székben, fényvetítésekkel és high-tech periszkópok segítségével történő kilátással.

Svájc: Takarékossági tipp fiataloknak. A Svájci Turizmus új ajánlatot tesz a fiatal utazóknak az ország ifjúsági szállóival: a 25 év alatti vendégek 25 svájci frankért (kb. 26 euró) szállhatnak meg a svájci Alpokban vagy városokban található ifjúsági szállókban, ahol a reggeli is benne van a közös szobában. Előfeltétel az éves tagság a svájci ifjúsági szállóknál, amelynek ára 25 svájci frank; tagság nélkül 7 svájci frank felárat kell fizetni személyenként és éjszakánként. Az ajánlat az egész téli szezonban foglalható. Az "Alvás 25" kezdeményezés célja, hogy megfizethető ajánlatokkal újra lelkesedést ébresszen a téli sportok iránt a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében.

OLASZORSZÁG

Cortina d'Ampezzo: készen áll az olimpiára

A 2021-es sí-világbajnokság után a Dolomitok metropolisza, Cortina d'Ampezzo most a 2026-os olimpiára készül. Az új, tízszemélyes Son Dei Prade - Bai De Dones gondola összeköti a Tofane világkupa pályáit a Cinque Torri-Lagazuoi területtel. A "Cortina Skyline" gondolával a Cinque Torri-Lagazuoi területére vezető szerpentinúton felfelé vezető 20 perces utazás nem szükséges. További plusz: jobb kapcsolat a Dolomiti Superski síszövetségben, 1200 kilométernyi sípályával. A látványos kilátással rendelkező Olimpia delle Tofane lejtő már az 1956-os Cortinai Játékokon is a férfiak lesiklásának helyszínéül szolgált, és a 2026-os olimpián a nők is itt versenyeznek majd.

A négyszemélyes Ra Valles felvonó két régi liftet vált fel, és megkönnyíti a hozzáférést Cortina legmagasabb, 2743 méteres sípályájához. A tízszemélyes Freccia nel Cielo kabinos felvonót, a különböző pályákat és a hóágyúzási létesítményeket is felújították.

Új felvonó Sterzingben a Rosskopfon

A Rosskopfon, Sterzing házi hegyén a 35 éves felvonó újjáépítése folyamatban van, és a 2022-es téli szezon kezdetére az építkezésnek készen kell állnia. Az új, tízszemélyes kabinos felvonó mellett a város északi részén található völgyállomást és az 1860 méter magasan fekvő hegyi állomást is felújítják.

A Rosskopf felvonó Olaszország egyetlen olyan felvonója, amely átkel a Brenner autópályán, és amelynek völgyállomása Sterzing városközpontjának közvetlen közelében található. Az új nyári szánkópályával, a panorámalift felújításával és Olaszország leghosszabb kivilágított és hóval borított szánkópályájával Sterzing és a Rosskopf továbbra is a modernizációra összpontosít.

Merano 2000: Új Naifjoch kabinos felvonó

Új, tízszemélyes kabinos felvonó épül a Merano 2000 síterepen található Naifjochban. Az új szezontól kezdve a 30 éves Piffing ülőliftet váltja majd fel egy kissé más útvonalon, összeköti a síterep első részét a hátsóval, és a gyalogosok is használhatják. A középső állomáson egy akadálymentesített tetőteraszt terveznek.

A Plose kabinos felvonót két kabinos felvonóval váltják fel

A dél-tiroli Brixen melletti Plose síterepen a Plose kabinos felvonót felújítják, és két, egy középső állomással összekötött felvonóra cserélik. Ezáltal az infrastruktúra kevésbé lesz masszív, és kevesebb betont kell felhasználni. Új síelési és szánkózási lehetőségek is lesznek. Az 1-es pálya a jelenlegi völgyállomástól a Trametsch felvonó egykori völgyállomásáig, a 2-es pálya pedig onnan a jelenlegi hegyi állomásig tart.

A tízszemélyes kabinok 360 fokos panorámával szállítják a vendégeket egészen 2000 méteres magasságig, és kényelmes fel- és leszállást biztosítanak - babakocsival, kerékpárral és kerekesszékkel is. Az építési munkálatok 2022 nyarán kezdődtek. A Plose kötélpálya a munkálatok ideje alatt is üzemben marad. Az új felvonók megnyitását 2023/24-re tervezik.

LENGYELORSZÁG

Lengyelországi síközpontok új beruházásokkal

A lengyelországi Sziléziai Beszkidekben található Szczyrk síközpontban több korszerűsítés is folyamatban van.

Az energiaválság és az infláció miatt a lengyel téli sportközpontokban is elkerülhetetlen lesz a "mérsékelt áremelkedés" az idegenforgalmi hivatal szerint. Mindazonáltal néhány üdülőhely új infrastruktúrába fektet be. A sziléziai Beszkidekben található Szczyrk (Schirk) városában található COS Skrzyczne például jelenleg bővíti a nagyjából két és fél kilométer hosszú Ondraszek-pályát, amely az 1247 méter magas Skrzyczne (Rauhkogel) hegy csúcsvidékéről indul, és egy sífutó útvonalon keresztül kapcsolódik a szomszédos Szczyrk hegyi üdülőhelyhez. A szezon kezdetére egy új hóágyúrendszer is üzembe helyezésre kerül.

A Szczyrk Mountain Resort két felszíni felvonót hatüléses ülőliftekre cserél. Szczyrk külvárosában a vendégek mostantól egy új transzferállomáson parkolhatnak, és busszal utazhatnak tovább az általuk választott síközpontba. A tervek szerint a pályaudvarról egy felvonó épülne Skrzyczne felé.

Krynica Zdrójban, a Jaworzyna Krynicka üdülőközpontban új, fűtött ülésekkel ellátott hatszemélyes felvonót építenek. A szomszédos Tyliczben található Master-Ski síközpontban egy új, hatüléses, átlátszó védőháztetővel ellátott hatüléses lesz. Három új, egyenként egy kilométer hosszú pálya is épül, valamint a csúcsállomáson étterem és egy új parkoló.

SZLOVÁKIA

Újdonságok a Tátrában

Az Alacsony-Tátrában, Chopokon új ülőlift épül, ismét beindítanak egy legendás liftet és újabb hóágyúkat telepítenek.

Ma már Chopok számít Szlovákia legjobban fejlődő síterepének. 17 millió eurós költséggel épül egy kabinos felvonó az északi oldalon. Öt év kényszerszünet után visszaállítják a Zadné Dereše (Hátsó-Deres) részen található felvonót a déli oldalon. Új hóágyúrendszer építenek ki a Slalom pálya mellett, a Rotunda és a Happy End vendéglők ezentúl önkiszolgáló üzemmódban fogadják a vendégeket.

A síterepek és néhány helyi szálloda üzemeltetése egy kézben van, így akik a szállodáikban foglalnak szállást, ingyen bérletet kapnak a síterepekre. A síbérletekhez a „Fast Pass” kedvezmény is jár a szállóvendégeknek, amely azt jelenti, hogy nem kell sorban állni a sílifteknél, ezzel a bérlettel be lehet előzni a sort. 

A „Fast Pass” Tátralomnicon és a Csorba-tónál (Magas-Tátra) is használható, és Lomnicon idén is marad a tavaly bevezetett szolgáltatás, a „Comfort Parking”, amellyel a szállóvendégek parkolóhelyeket foglalhatnak maguknak a településen.

(Címlapfotó: Kitzbühel (c) Österreich Werbung/Tirol Werbung/Wolfgang Ehn)